tisdag 23 augusti 2011

Hemmet skiner

Vilken härlig känsla att komma hem till ett nystädat och skinande blankt hem. Det är så roligt för varje gång står prylarna lite annorlunda än där man satte dem. Undrar om det ingår i utbildningen så att man "ska se" att det blivit dammat och flyttat? Det är bara charmigt tycker jag och så får man lite nya idéer om var saker och ting ska placeras!


Köpte världens minsta orkidé häromdagen som fått plats på soffbordet. Vita orkidéer är ju som bekant favoritblomman och den här lilla sötnosen var jag tvungen att ta med mig hem.


Wilma är tydligen med och städar också hörde jag. Hon springer efter och lägger leksaken på fötterna och ligger gärna på badrumsmattan och kollar in så det går rätt till... Hm... de kanske tycker det är jättejobbigt med henne svansandes omkring överallt även om de säger att det gör inget för att hon är så söt...


Nespresso-leverans! Man skulle kunna tro att vi öppnat café när man ser alla de här kapslarna som mannen beställt hem! Men känner jag oss rätt så kommer de att gå åt rätt så snabbt.

Idag har jag ätit lunch med Tina på Koi. Sååå länge sen vi sågs sist och såååå himla mysigt. Blir sprillans glad bara jag tänker på det.

Nu smattrar regnet på fönsterrutan. Inte bra inför kvällens Orup-konsert. Sluta genast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar