tisdag 23 februari 2010

Tycker synd om mig

Bläh, är magsjuk... Vet inte om jag ätit något eller om det är en bacill. Jag åt bara en sallad till lunch igår men dåligt sköljd sallad kan man ju bli ordentligt dålig av. Började känna mig illamående vid halvfem-tiden igår och kände att jag måste ta mig hem fort. Sen har magen varit i uppror sedan dess. Nu hoppas jag det är slut på eländet. Känner mig helt matt och trött trots att jag sovit flera timmar. Tog precis en dusch och det var skönt. Känns som man vill tvåla bort alla baciller. Frågan är om jag vågar ta något att äta, magen är helt tom efter att inte ha ätit på ett dygn. Bara druckit vatten och te med honung.

Det är inte klokt vad man blir utslagen av magsjuka. Orkade läsa några sidor i min bok och slötittade på ett avsnitt av Sex and the city men blev sen jättetrött igen.





Bakom min fy-blä-tumme ser ni min goa kudde med ett örngott i ekologisk bomull från Granit som vi fick i julklapp. Det är så himla mjukt och mysigt, känns som en lägga kinden mot en gammal urtvättad t-shirt. Så även om jag är sjuk och inne i en period igen med att sova dåligt är det iallafall mysigt med en gosig kudde....

Håll tummarna att jag blir frisk snabbt nu, det här är inget kul.

1 kommentar: