söndag 21 februari 2010

Festlig middag och Melodifestival

Gårdagen tillbringade hemma förutom en liten avstickare till Maxi för att handla inför helgen och veckan. Vi hade lovat Christoffer att vi skulle ha gratinerad hummer någon kväll eftersom det är hans absoluta älsklingsrätt och han inte var hemma när vi åt det på nyårsafton. Jag tänkte dela med mig av mitt recept på gratinerad hummer - den är riktigt, riktigt god och har funnits i min receptsamling i en herrans massa år. Voilá - receptet hittar ni här nedanför.

Framför murstocken i köket - testar bubbel
till middagen
På tavelhyllan mysiga receptböcker av Fanny
och Anna Bergenström

Skönt att bara vara hemma och skrota, pyssla och laga god mat. Det behövde vi. Efter middag med gratinerad hummer och lammfilé var det dags att kolla in Melodifestivalen. Jag har lyckats missa de två första delfinalerna så jag är lite "off". Har förstått att det visst är mest söta unga pojkar som går till final och denna kväll var det ju ännu en yngling till final men även ett gäng söta unga tjejer.

Nu ska jag duscha och shamponera Wilma - det är ett litet projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar