söndag 7 februari 2010

Var håller Herr Nilsson hus nuförtiden?

Igår var vi hemma hos far och Maggan. Jag hör ju till de lyckligt lottade som både har en pappa och en far :-). Lille Wilmer var också där hemma, kul att busa med honom. Vi åt toast med löjrom och laxröra och hjortstek med egenplockade kantareller. Väldigt gott. Vi drack också väldigt mycket vin och Irish Coffee känner jag idag.... Hur seg och trött som helst.... Tyvärr missade jag att ta med kameran också.

När man inte kan sova på morgonen ligger man och tittar i taket och filosoferar. Imorse föll blicken på våra takbjälkar i sovrummet. Undras hur mycket damm som ligger där ovanpå? Dit upp når man ju aldrig, inte ens med vår stege. Anders föreslog ett enormt korsdrag så att dammet liksom skulle fara ned av sig själv - ner i sängen då och över allt annat - känns inte riktigt som en toppenidé. När jag inte köpte den idén kom nästa briljanta; vi skulle kunna hyra en liten, liten apa som med en liten nätt handdammsugare svingar sig mellan takbjälkarna och suger upp allt damm! Helt fantastiskt - nu ska vi bara hitta var man kan hyra den lilla rackaren! Jag får googla runt lite. Hur gamla blir små apor förresten? Lever Herr Nilsson kanske fortfarande? Han har väl inte direkt haft något för sig sedan Pippis storhetstid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar