fredag 5 februari 2010

Ett antal klipp

I helgen när vi handlade på Maxi i Västra hamnen hittade vi ARN-filmerna på dvd för 99:-/st. Vi är väl typ de enda i Sverige som inte sett dessa så vi slog till och köpte båda filmerna. Vad vi inte sett var att man med ICA-kundkort fick dessa för 29:-/st så det var en glad överraskning! Vi tittade på den första i lördags och så får vi se om vi hinner med den andra denna helgen. Ja, vi är ju inga stora TV- eller filmfantaster. Jag känner mig alltid helt "off" när det diskuteras TV-program och serier som folk följer. Men ibland är det riktigt mysigt att följa en bra serie (i inte alltför många avsnitt) eller kolla på en mysig film.

Nu väntar jag på "Coco - livet före Chanel". Den ska jag få som premie för någon tidning jag börjat prenumerera på. Damernas Värld tror jag visst att det var. Jag erkänner, jag är en sådan där som ständigt lockas att hoppa på olika prenumerationer och så ska man få en fin premie. 4 nummer av en tidning, ett halsband, en väska och en sjal, allt för 49:-. Ibland blir det bra, ibland mindre bra... Sen gäller det att hålla reda på att säga upp prenumerationen och så får det gå en period sen kan man hoppa på tåget igen. Jag är rätt bra på att få det att gå runt :-) Många års erfarenhet har lärt mig en del.

Har fått ett antal handdukar, glas, temuggar, sjalar, träningskläder, stegräknare, pulsmätare, väskor, make-up, dvd:er, halsband etc under årens lopp. Som sagt, vissa mindre bra än andra. Jag glömmer aldrig trenchcoaten man skulle få från Amelia. Ja, hur fin kan den vara för 49:- inklusive 4 tidningar och en sjal???? Hursomhelst var den vääääääääääääldigt tunn, nästan benägen att tro att den var gjord av papper!!! Många var vi som gick på den niten i bekantskapskretsen kommer jag ihåg. Och en del andra skåpvärmare har det blivit. Men också jättefina badhanddukar och senaste träningskläderna från iForm var hur fina som helst. Ska bara få tummarna loss och börja träna igen (någon som har tips på en bra kloningsklinik så jag kan hinna med mitt liv???? Ser fram emot den delen av mig som ska träna, hinna umgås med vänner, läsa böcker, gå på bio... ) så ska de nog komma till användning också!

Men på tal om "klipp" så gjorde jag faktiskt ett litet sådant igår. Har inte haft någon vettig lunch på jag vet inte när och sprang över till Hansa och Redfellas för att hämta med mig en toast och en juice när jag fick för mig att ta en snabb sväng inne på Hansa. Det var slutrea på Marty och jag hittade en jättefin kort skinnjacka som satt som en smäck och till 50% av priset. Den kan bli lite tuff till våren tror jag. Nöjd och glad är jag iallfall för mitt lilla klipp!


Mitt klipp - en svart kort skinnjacka
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar