fredag 12 februari 2010

Lunch på Johan P och snart tjejmiddag (och lite boksnack)



Idag blev det en "finlunch" på Johan P med väninnor Catrine och Marie. Jag har inte varit där sedan de byggde om - vad stort det har blivit! Men den goda fisksoppan har de kvar - den passade fint denna råkalla fredag.

Ikväll blir det mer vänninnesnack. Lotta C är hemma på besök från Skottland så tjejgänget ska hem till henne i Limhamn. Missade ju förra tjejmiddagen (det var då vi hamnade i Ängelholm med flyget) och Lotta har jag inte träffat på hur länge som helst. Det ska bli jättekul att ses.

Jag är klar med boken jag läst på ett tag: "Is och vatten, vatten och is" av Majgull Axelsson. Recension hittar ni här nedanför. Nu blir det Caiprinia med Döden som jag fick i födelsedagspresent. Jag gillar verkligen att läsa, gör egentligen det mycket hellre än att titta på TV. Har alltid tyck om att läsa. Som väldigt ung dam var det Fem-böckerna, Kulla-Gulla, Lotta, Kitty och Britta & Silver-böcker som gällde. Jag minns fortfarande de där böckerna. Sen lekte man deckare med kompisarna, man såg hur mycket mystiskt som helst om man bara tittade sig omkring... Det var mycket skumma människor som bodde på gatan som man fick spionera på :-)Och fattig och bortadopterad ingick också som en del i lekarna ibland. Men någon hästjej har jag aldrig varit även om jag slukade de där hästböckerna med hull och hår. Sen dess har det blivit några böcker. Undrar hur många man läst hittills i livet egentligen? En sak är säker och det är att jag har väldigt svårt att skiljas från mina böcker. Är inte en sån som läser en bok och sen slänger bort den. Nej, vi har ett visst litet speciellt förhållande, mina böcker och jag. Annars är jag rätt duktig på att slänga faktiskt... Alla bokhyllor vi har är proppfulla i dubbla rader. Har en man som äger rätt många böcker han också...och det är inte helt lätt i en lägenhet som knappt har några raka väggar! Men än går det att trrrrrrrrrrrycka in några till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar