torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan...

... och jag är äntligen ledig! Jag har inte riktigt hunnit ta in och fatta det än men känslan är fantastisk. Med några få undantag (hoppas de ska förbli få) kommer jag att vara ledig ända till den 10 januari. Nu ska den här tjejen vila upp sig och hämta nya krafter så att jag kan komma tillbaka till jobbet pigg, glad och utvilad. Låter som en bra tanke eller vad tycker ni?


Det kändes lyxigt att ligga kvar i sängen när A gick upp imorse. Tog med mig tidningen och en kopp te och hoppade ner i bingen igen. Nu har jag varit ute i snökaoset med Wilma. Idag var det inget mysigt väder alls, blåsigt och blött och snö som kom vinande från sidan. Så nu tar jag mig en andra frukost med mackor och nygriljerade julskinka och honungssenap. Jag har så mycket jag vill hinna med så jag vet inte riktigt var jag ska börja.


Igår provsmakade vi julskinkan. Då - när den precis tagits ur ugnen - på en macka med god senap (och ett glas öl) är den som allra, allra bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar