tisdag 21 december 2010

Hej mitt vinterland

Hej! Hur har ni det därute i vinterkylan? Visst är det mysigt med all snö, i alla fall så länge man inte behöver använda bilen.... Det är så vackert i parken med alla snötyngda granar och träd att man nästan blir tårögd - som att gå omkring i ett levande julkort!

Hinner ni med vad ni ska innan jul? Det gör inte jag, bara att inse att om man är kvinna i karriären kan man inte hinna med allt man skulle vilja. Det går liksom inte att kombinera lugna stressfria julklappsinköp, inslagning av paket, julkortsskrivande, fixande och bakande, pyntande och så vidare med att stänga jobbåret på ett bra sätt.

Ska försöka stressa ner lite och ta bort en massa måsten nu så jag inte kraschar någonstans vid Kalle Anka på julafton. Det värsta är att jag börjar känna mig lite krasslig. Det killar och river i halsen och jag är helt bombad i huvudet. Dricker te med honung och proppar i mig c-vitaminer för att hålla mig frisk. Det är ju typiskt om man ska bli sjuk nu när jag lyckats hålla mig frisk hela hösten och med bara några få dagar till ledighet.




Igår tog tröttheten helt överhanden på kvällen och jag orkade inte ta mig för något. Det positiva var att jag landade i sängen och slog på tv:n och då var det Jul med Ernst som fick mig på lite bättre humör och sen fortsatte vi båda med att titta på den nya serien Morden i Sandhamn. Hur mysigt som helst med uppallade sängar, det händer minsann inte varje kväll.

Stackars Anders jobbar också som en galning och kommer att göra så hela julen. Jag kan i alla fall se fram emot lite ledighet alldeles snart. Får pyssla om på kvällarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar