fredag 3 december 2010

Tänk så skönt att ha en ledig dag



Idag har det varit en alldeles speciell dag - jag har varit LEDIG!!! I ett försök att få lite ordning på all stress var det välbehövligt och välkommet. Trots att jag skulle vara ledig sov jag dåligt men lyckades somna om fram på morgonkvisten och steg sen inte upp förrän klockan var över nio. Åt en lång frukost och läste tidningen i godan ro, tog en långpromenad i parken med Wilma och mötte sedan upp goa väninnor för en lunch på Johan P.

Sen blev det en runda på stan och det kändes lyxigt värre. Jag köpte en ny klänning och glammiga skor inför nästa veckas kombinerade julfest och Nobelmiddag med företaget. Sen en fika hemma och därefter ännu en långrunda i parken där Wilma träffade sin kärlek Rambo.

Vi hämtade hem mat från Lemongrass för att ytterligare förstärka känslan av ledighet, ljuvliga förrätter och bästa Crispy beef och gott vin därtill. Därefter lite TV i form av På spåret och Skavlan och jag känner att denna dagen var så bra för mig... Nu får jag väl jobba dubbelt på måndag men det ska jag inte tänka på just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar