söndag 19 december 2010

Granen står så grön och grann i stugan

Jag har frångått alla principer och tidigare löften - jag har köpt en låtsasgran.... Man är väl inte sämre än man kan ändra sig, eller hur ska jag nu förklara det här? Måste erkänna att den blev otroligt fin i alla fall. I år körde vi guld och silver och MYCKET pynt! Perfekt att bara kunna vika ut grenarna som man vill ha dem - I like :-)



De flesta julklappar är inköpta och även inslagna och ligger där under granen och ser så fina ut. Det känns så otroligt skönt och befriande att ha det mesta avklarat på den fronten. Några klappar kvar men det kommer jag att hinna fixa på luncherna i veckan hoppas jag. 

Hann även med att göra en omgång julköttbullar idag. Varma och goa avnjöt vi dem tillsammans med hackad saltgurka på knäckebröd till lunch, mumma!




Till middag fixade vi en supergod wok gjord på lövbiff och massor av goda grönsaker. Här står mannen min och hackar för fullt. Idag dirigerade jag mest arbetet - värsta Gordon Ramsey :-D

Nu brinner fjärde ljuset i adventsljusstaken och sista arbetsveckan innan julen står för dörren. Himmel vad jag längtar till ledighet och julfirande och att få träffa nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar