fredag 17 december 2010

Snö är juligt och mysigt men...

... inte när man ska ta sig från Stockholm och hem till Malmö i snökaos.

När jag kom till Bromma flygplats igår visade det sig att alla plan till Malmö ställts in resten av dagen och kvällen och även Kullaflyg till Ängelholm var inställt. Jag och två kollegor ringde resebyrån för att kolla om Köpenhamn möjligtvis var öppen och jo, förseningar men de flög fortfarande. Vi kastade oss in i en taxi och bad taxichaufffören köra så fort han vågade till Arlanda men det var köer på motorvägen och det tog alldeles för lång tid. Sen var det ju utrikes så man skulle checka in bagaget fasen så lång tid innan avgång och när vi kom dit sa de att incheckningen var stängd.

Medan vi stod där och dividerade fick de meddelande att planet var försenat ytterligare så då fick vi checka in ändå, puh... Sen var det bara att vänta... och vänta.. och vänta. Någon snappade upp att Öresundsbron var stängd och då blev man lite orolig igen. Skulle vi fastna i Köpenhamn istället och vara så nära men ändå inte. Då kunde vi lika gärna blivit kvar i Stockholm och sluppit fara som galningar hit och dit.

Jag släpade dessutom runt på världens största och längsta blomsterbukett, bestående av fantastiskt fina amaryllis men det blev svettigt efter ett tag och de var i vägen precis överallt. Den väckte stor munterhet och uppmärksamhet och blev kommenterad ett antal gånger. När vi äntligen kom på planet trodde jag att personalen skulle kunna härbärgera dessa under resan men icke... Jag hamnade i mittensätet med en meterlång bukett rakt upp. Min snälle granne förbarmade sig dock och lyckades knöla ner den mellan sig och fönstret men som tack kunde han inte fälla ner sitt bord så vi fick dela på 30 cm yta till maten. Vid det laget var man så trött och fnissig så allt gick bra.

Till slut landade vi på isiga banor i Köpenhamn, fick vårt bagage och lyckades komma med tåget hem till Malmö. Trots snökaos var det typ 100 grader och vi var så varma och svettiga så det kunde lika gärna varit mitt i sommaren. Och så fick man se Citytunneln också... Sent på kvällen var jag helt slut äntligen hemma och kunde sätta buketten i vatten. Ett under att den överlevde den turen!

Och så missade jag tjejmiddag på Lemongrass. Bläääää för snökaos....

Det mesta är kaos just nu känns det som. Jag är helt slut och skulle mest bara vilja gå i ide och komma fram i vår nån gång. Har jobbat så mycket så kroppen vill inte mer nu. Har dessutom en frusen skuldra som gör att jag knappt kan röra armen och har superont mest hela tiden.

Nu är det iallafall helg så man kan ta det lite lugnt, eller nja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar