onsdag 22 december 2010

Te, honung och c-vitaminer

Halsen killar och river och jag tror jag nyst 100 gånger redan idag. Så idag är det hemmajobb som gäller. Dels för att kurera mig själv och dels för att inte smitta ner mina kära arbetskamrater så här dan före dan före dopparedan.



Häller i mig massvis med te med honung och käkar c-vitaminer i form av brus och apelsiner och clementiner. Det är tur att vi har bunkrat upp med en massa goda teer i huset. The Spice Tree på Baltzarsgatan har underbara teer med så fina förpackningar och namn att man bara vill ha mer och mer. Här har vi t ex Fotspår i snön som är ett grönt julte med härliga julsmaker och så världens små sötaste snöflingor. Värm ett fruset hjärta i den fina röda förpackningen doftade underbart och den kunde jag inte heller motstå. Ska provsmaka strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar