torsdag 2 december 2010

Jag och tunnan



Idag har årets första julklapp inhandlats. Blev lite stressad när jag läste tidningen imorse att 36% av Sveriges befolkning har inhandlat julklappar en månad före jul... Herregud, det är ju var tredje människa, hur hinner folk?? Eller är det pangisarna som står för dessa procent?

Jag är i alla fall stolt att kunna visa upp mitt inköp men jag säger inte vem det är till. I år har jag bestämt att jag inte ska stressa omkring som en svettig iller den 23:e för att jag inte hunnit med julklappsbestyren.

Har nyss varit ute på en snöig runda i parken. Snön ligger i tjocka drivor och det är så ljust och fint. Wilma satt precis i godan ro och gjorde en stor nr 2 när min telefon ringde i fickan och eftersom jag gissade att det var Anders som landat på Kastrup skyndade jag mig att plocka upp den lilla högen och snubbla bort till latrintunnan med påsen, hunden i kopplet och en avtagen handske innan jag svarade. Klantigt nog åkte både påsen och handsken ner i tunnan i ett litet huj... Folk tittade lite underligt när jag stod och vispade runt med ena armen nere i tunnan i hopp om att kanske få tag på min handske. Men icke... dessa tunnor är djuuuuupa och en mindre angenäm doft fick mig att ge upp rätt snart. Så imorgon blir det till att införskaffa sig ett par nya handskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar