tisdag 28 december 2010

Surprise-middag för Johan

Igår överraskade vi Johan med en födelsedagsmiddag på Lemongrass. Martina kidnappade honom på morgonen och så  åkte de iväg på SPA på Ystad Saltsjöbad. Sen bar det av mot Malmö igen och restaurang Lemongrass här på Gamla Väster. Efter en stund dök Anders och jag upp och det märktes att han inte hade en aning om att vi skulle komma. Kul, kul!!

Det blev en trerättersmeny där vi valde lite olika rätter. Allt var supergott, det kan man se på alla totallänsade tallrikar på bilderna nedan!



Idag vaknade jag med tjock hals och svullna ögon igen. Har mest skrotat omkring och druckit massvis med te med honung i för att kurera mig. Myser i ullkofta från Peak Performance, jeanskjol och tjocka strumpbyxor samt ulliga morgontofflor.



Pappa var här för att laga vårt soffbord som knäcktes på Anders födelsedag. Låter som en vild fest... men det var en liten 3-åring som lyckades välta hela bordet så att glasskivan med alla champagneglasen for i golvet. Glasskivan höll men underredet på bordet knäcktes mitt av. Vi ska se om vi kan reklamera det för det bröts på ett väldigt konstigt ställe men tills dess gör vi ett försök att limma ihop det och låta det torka med hjälp av skruvtvinnar.

Och äntligen har vi fått tillbaka vår Kitchen-Aid som varit på reparation i flera veckor. Nu tror ni jag fått en knäpp men jag bakar faktiskt lussebullar just nu. Dels för att jag är så glad att ha fått tillbaka vår hjälpreda och dels för att jag nog vill hålla kvar julen lite till genom att käka lussebullar till fikat. Det är ju så himla gott. Just precis därför att man äter dem under en så begränsad tid under året förmodligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar