torsdag 12 januari 2012

Stormy weather

Jaha, ja, så var det storm igen..



Brrr, ruggigt värre. Förra året var det snö, snö, snö och i år är visst temat storm, storm, storm. Jag hade tänkt att jag skulle städa undan julen här hemma i lägenheten ikväll men känner mig frusen, trött och hängig. Och det är ju inte Knut Kör Julen Ut förrän imorgon så den får stanna kvar lite till och lysa upp tillvaron här i stormen.

Pussade hejdå på mannen imorse som åkte till USA och NY på jobbresa. Hade inte haft något emot en liten tripp till the Big A - fast med shopping då istället kanske... 

Så himla trist det är att laga mat till sig själv. Jag som älskar att laga mat är urdålig på att fixa till mig själv. Har liksom ingen inspiration då utan det blir mest mackor och te (och choklad). Förra helgen hade jag iallafall inspiration och lagade bland annat denna vit chokladpannacotta med passionsfrukttopping. Testa vetja! Finns på en blogg nära dig: Tildas Kök & Vin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar