måndag 16 januari 2012

V som i vinst

Nice måndag. 
Har hunnit med att både kamma hem två vinster i konstlotteriet, en för mig och en för mannen (ska fota en annan dag när det är bättre ljus) och fixat skimrande naglar.


Igår hade jag sonen över på middag. Hade fixat två av hans älsklingsrätter och lagade stoooora lass så han kunde få lite byttor med sig hem :-) Han fick även vara försökskanin till en ny dessert; mintchokladmousse med hallon. Nom-nom. Recept kommer snart upp på Tildas Kök & Vin!

Iskallt väder har vi idag men jag ska visa lite bilder från när jag vårstylade lite i vardagsrummet i helgen. In med krispigt vitt och skönt grönt. Hittade körsbärskvistar på torget och kunde inte motstå. Sista stängeln av den vita amaryllisen fick samsas med kvistarna i en golvvas. Bredvid står en ljuslykta från Åhléns. Inte bästa ljuset på just denna bild men den är otroligt vacker när den är tänd på kvällen.


Som sagt, grönt och vitt. En bukett med vita tulpaner blandade med blåbärsris pryder matrumsbordet i vas från Eva Solo. De gröna och frostiga Kivi-lyktorna är på plats igen.


Vita krokus fick också följa med hem. Gjorde ett litet arrangemang på soffbordet där jag planterade krokusarna i en hög glasbytta och fyllde på med små vita dekorationsstenar.



Ha en bra måndagskväll så ses vi snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar