tisdag 31 januari 2012

Vernissage

Tjingeling tisdag!

Tappade skalmen på mina glasögon och de är tillfälligt limmade av optikern innan en ny beställts hem så nu sitter jag här och byter mellan de gamla som jag knappt ser med och de limmade som åker av varje gång jag tittar ner...


Kallt men härligt vinterväder har det varit idag i vår stad. Knallblå himmel och solsken och is på kanalen. Härligt efter den här vintern som bara känts grå och regnig. Kalla golv kräver varma sockar och jag älskar mina söta halkisar från Vouge. Har ett par benvita också och gav två par till sis i födelsedagspresent. 

Jag berättade ju att vi vunnit tavlor, både jag och mannen, i konstutlottningen på jobbet för ett tag sedan. Så nu bjuder jag er på lite vernissage!



Litografi "New York" av Joe Borg. Har en tavla tidigare av samma konstnär och jag gillar dem båda. Lite kul för jag valde denna när A var i - just New York.



Nästa konstverk är målat av Alain Soucasse. En fransman som målar rätt coola tavlor tycker jag. Han använder en teknik som heter "carborundum" i sin grafik och är skapligt känd så det var också lite kul.

Har varit och inhandlat en massa medikamenter inför resan till Indien idag. Nu närmar det sig verkligen med stormsteg, endast tre dagar kvar till avfärd! Och jag har såååå mycket att förbereda och fixa så de dagarna får gärna bli långa och utsträckta för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar