söndag 15 januari 2012

Kalas-time

Härlig söndagsförmiddag. Solen skiner och jag har varit ute på en långpromenad med Wilma. Massor av snödroppar stack upp ur rabatterna och påminner om att ljusare tider är på väg.

Igår firade Ullis och jag gemensam födelsedag i Genarp. Lite i efterskott för U och lite i förskott för mig. Väldans praktiskt måste jag säga. Speciellt för mig. Jag och paketerna blev upphämtade av mamma och pappa och sen behövde jag inte göra ett enda dugg. Bara bli serverad och uppvaktad. Och så en massa lek med Edith. Helt i min smak!


Lite deprimerande att se den här tårtan måste jag säga. När man ser de där siffrorna alltså. Det låter ju så himla GAMMALT!!! Som en medelålders trött kvinna, lite grå och trist med begynnande tantmage, präktiga kläder och en präktig frisyr... När jag läser tidningar och ser rubriker som "kvinna, 49, hamnade mitt i skottlossningen..." ser jag just denna bild framför mig. Nej, nej, nej. VVT - Våga Vägra Tant. Jag går bara inte med på det.


Här är vi dock väldigt glada och mätta. Har just satt i oss köttfondue med hemgjorda pommes och en massa goda såser. Himmel så gott. Jag åt så jag trodde jag skulle spricka. Tårtan serveras på nya tårtfatet som var en av presenterna som U fick av mig.


Här testar vi en av presenterna. Lilla E hade berättat att jag skulle få en apa i födelsedagspresent och det var så sant så. En liten apa som blåser på naglarna så att de torkar när man lackat dem. Så fiffig och söt! Och rolig.


Jag fick även ett armband från Baglady, en våg, parfym och fler små byttor från Le Creuset. Och E fick en liten goodie-bag.




Här dressar Lilla E om till prinsessa med klänning och glasskor och hela baletten. Jag fick mest vara Odjuret, men sen....


... fick även jag vara prinsessa. Det skulle vara TVÅ prinsessor som bråkade med elaka styvsystrar och sen gick på bal och dansade med den vackra prinsen. För så går det till i sagornas värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar