onsdag 25 januari 2012

Busy, busy, busy

Rasande tempo just nu...
Fortsätter det så är kommer jag att vara hundra år inom kort...

Just nu är mitt stora dilemma vad jag ska ha på mig på fredagens gala/cocktailmiddag i Stockholm. Jag hinner inte köpa mig något nytt, det är i alla fall en sak som är bergsäker. Rotar runt här hemma för att se vad man har i cocktailmiddagsväg. Ett par väldigt snygga skor med sammet och strass och högklackat som attan. Det blir perfekt. Men något litet mer behövs nog för att det ska vara passande.


Har hittat två "den lilla svarta" så det får bli en av dem även om de har använts ett par gånger tidigare och en del har redan sett dem. Ja, ja männen tar ju bara på sig sin kostymen, skjorta och slips så är de hur snygga som helst och funderar väl knappast på om den har synts i sammanhanget förut.

Tyvärr är man ju blek som en Albyl så man är ju inte ursnygg direkt. BUS??? Kan det funka tro? Dessutom har jag två stora plåsterlappar på vardera arm - har varit och vaccinerat mig ännu mer idag - så det gör ju inte saken bättre. Fast de kommer ju inte sitta där på fredag förstås.

Mannen har rest till Indien igen och om en och en halv vecka åker jag. Vi hinner ses i dörren ungefär. Året har börjat med en massa resande och lite dålig tajming. Hade ju varit bättre att vara i Indien samtidigt, även om vi är på helt olika platser. Nåja, vi har något mycket roligt och spännande att se fram emot lite senare i vår så jag ska inte klaga :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar