måndag 2 januari 2012

God fortsättning!

God fortsättning på er kära bloggläsare! 
Det var ett tag sedan jag var här senast... Tappade lite lusten och orken att blogga i all julstress och annat som hände under december månad. Men nu är jag tillbaka igen med ny energi!


Idag är vi tillbaka för några dagar i stan igen. Julgranen skimrar vackert i vitt, glas, guld och silver. Har inte hunnit njuta av den så mycket eftersom vi varit mest på landet så får passa på nu innan det är dags att packa ihop julsakerna igen. 

Julafton firade vi här hemma hos oss i stan med släkten på besök och jag lovar några bilder från detta en annan dag.


På juldagen packade vi bilen för fortsatt jul- och födelsedagsfirande i Lilla Vik. Johan och Martina kom ner på juldagseftermiddagen och sen tillbringade vi några mysiga dagar med att fira jul, Anders födelsedag och Johans födelsedag. Mycket mat, gott vin, fika, godis, spel och långpromenader med vovvarna.

I fredags tog vi en runda in till stan igen för att träffa Mats med familj från Budapest. Vi var hos mamma och pappa i Riseberga och Ullis hade gjort supergod sushi, underbart efter all julmat! På kvällen mot Österlen igen för att förbereda nyårsafton.


Mysig nyår firade vi med Helene och Ronnie, 6:e året i rad faktiskt! Nyårsmenyn bestod av:

Parmesansnurror, champagne
Löjromstoast, Chablis
Helstekt oxfilé med rödvinsreduktion och krämig rotfruktsgratäng, Amarone
Kanelmousse med calvadosäpplen och mörk choklad
Kaffe och hemgjord chokladtryffel

Klockan 12 var det dags att korka upp ännu mer bubbel och skåla in det nya året. Massor av raketer lyste upp Österlen denna härliga natt så det blev festligt värre.

Min mat- och vinblogg har stuckit iväg på den nordiska Matbloggstoppen nu under nyårshelgen när många är sugna på att prova lite nya maträtter och idag såg jag att jag ligger på 36:e plats. Trettiosjätte plats bland alla dessa bloggar - helt otroligt roligt!!! Hurra för Tildas Kök & Vin.


Önskar er och mig själv ett alldeles fantastiskt 2012!

1 kommentar: