onsdag 6 januari 2010

2-årskalas för Wilmer och Sydafrikadrömmar

Igår var vi på kalas hos Wilmer som fyllde två år. Wilmer är min yngsta syster Annicas pojke. Han har verkligen blivit stora killen och pratar jätteduktigt (och mycket!). Vi hade köpt en Brio racerbil med Musse som chaufför och den blev populär.

Vi fick ärtsoppa och punch, snacka om att DET var längesen.... och prinsesstårta till efterrätt.


Wilmer gillade förstås pizza mer än ärtsoppa

Det var mycket prat om Sydafrika denna kväll. Patrik har ju varit där sex gånger och min far och Maggan fem gånger tror jag. Vi pratade om olika platser vi upplevt och vingårdar vi besökt. Idag på morgonen fick jag ett mms från min arbetskamrat Catrine som just nu befinner sig i Knysna på Dolphins Hill som vi rekommenderat. De var supernöjda och sände med en hälsning från värdparet Mike och Penny som var så trevliga och tillmötesgående (och lagade supergoda måltider till oss). Åh, man vill bara hoppa in i den där bilden igen och uppleva det igen... och igen... Anders och jag pratade om att vi absolut måste åka tillbaka till Sydafrika igen!!! Hela frukosten satt vi och mindes tillbaka till vår fantastiska resa för ett år sedan.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar