måndag 11 januari 2010

ABBA - The Show



Igår var det äntligen dags för ABBA - the Show! Anders tog med mig, Christoffer, Johan och Martina på denna häftiga show i Malmö Arena, det är kärlek det!!! Jag hade gjort min specialpizza med tomat, mozarella, parma och ruccola som vi åt hemma hos oss innan konserten.

Det är coverbandet Waterloo som turnerar välden runt med denna show tillsammans med The National Symphony Orchestra från England samt medlemmar ur ABBA:s orginalband. De gör bara en spelning i Sverige och det var just på Malmö Arena så det var kul att få uppleva.

I över två timmar levererades de bästa ABBA-låtarna på löpande band; Dancing Queen, Ring, ring, Voulez-vous, Mamma Mia, Money money, money, Thank you for the music, Super Trouper... Janne Schaffer var cool och gjorde även en fräck tolkning av Ted Gärdestads "Jag vill ha en egen måne" (det var nämligen just där samarbetet med ABBA började 1971).

Jag har älskat ABBA i 35 år och kan nog varenda liten låt utantill. Har ju varit "Agnetha" i egna uppsatta ABBA-shower och mimat framför spegeln med hemgjord mick några tusen gånger i min ungdom :-). Jag måste säga att bandet var riktigt bra. Tjejernas stämsång låter precis som originalet och de är dessutom väldigt lika till utseendet.

Mot slutet av showen stod publiken upp och dansade till Waterloo och Happy New Year. Häftigt!

Och dessutom har ju jag och Anders dansat till ABBA i Gyllene Salen i Stadshuset, DET är häftigt det!!!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar