onsdag 13 januari 2010

Nagouchi-bordet på plats

Äntligen har vi fått vårt efterlängtade soffbord som vi väntat så länge på! Först 10 veckors leveranstid och sen var det fast i tullen ett tag. Men nu så.


Vi hade även beställt en ny matta. Det lustiga var att den fanns i lager redan när vi beställde bordet men leveransen skulle samköras. Så när 3 kollin kom (glasskiva + underrede + matta) såg allt frid och fröjd ut. Vi kånkade in kartongerna i hallen - gissa om den där tjocka glasskivan vägde lite.... Men när jag tittade närmare på en av kartongerna såg jag att det såg lite skumt ut, med 4 olika delar. Jaha, och det stod mycket riktigt att det var någon armatur som skulle någon helt annanstans. När Anders sen ringde upp kundtjänsten hos leverantören sa de att mattan var slut och skulle förmodligen inte komma in mer... Lite snopet.

Idag när jag gick hem svängde jag in om Olsson & Gerthel och då hittade jag en jättefin ullmatta till ett riktigt bra pris. Vi slog till på den så nu har vi en ny matta också. Det blev riktigt, riktigt bra! Åh, vad jag är glad!



Den gamla ryamattan fick flytta upp på andra våningen, i vår läshörna och jag tycker det blev ombonat och mysigt med den där:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar