söndag 3 januari 2010

Bokrecension: En shopaholic säger ja

Titel: En shopaholic säger ja
Författare: Sophie Kinsella

Något gammalt, något nytt, något lånat .... och så någonting mer nytt ... Två bröllop, två länder, bara ett datum...

Rebecka Bloomwood har hittat sitt drömjobb. Hon spenderar andra människors pengar hela dagarna. Och får betalt för det. Det perfekta jobbet, den perfekte mannen - Luke Brandon. Och nu, det perfekta bröllopet. Ja, Luke har friat och bröllopsplanerna är i full gång. Den här gången behöver Becky inga ursäkter för att shoppa, för man gifter ju sig bara en gång ... Beckys föräldrar tar för givet att hon ska gifta sig hemma i England, i trädgården och bära sin mors brudklänning. Men Lukes mamma planerar ett stort bröllop i New York. Becky vill förstås inte säga nej till någon och förberedelserna på båda sidor Atlanten fortskrider i takt med att datumet närmar sig ...

Kommentar
Det här är egentligen den tredje boken om Rebecca Bloomwood (jag läste visst i fel ordning, nåja...). Jag tycker de här böckerna är otroligt underhållande och roliga. Jag kom på mig själv med att skratta högt åtskilliga gånger när jag läste den här boken. Det är så många förvecklingar och tokiga situationer. Verkligen lättsmält och oförargligt, en riktig chic-lit när den är som bäst.

Första meningen
"Okej, ingen panik nu. Det här klarar jag. Det måste gå. Jag behöver ju bara flytta det lite åt höger, och lyfta lite, och så trycka in det lite mer bestämt... Så himla omöjligt kan det väl inte vara att få in ett barskåp i en New York-taxi?"

****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar