torsdag 24 mars 2011

Mini-spikmatta, powerwalk och en tur till torget

Sådär! Dagens powerwalk är avklarad. Trots det vackra soliga vårvädret var det rejält blåsigt och kallt i vinden så dagens runda fick bli olika slingor i parken. Det gick fint och det blev en promenad med bra musik i lurarna på nästan en timme. På det följde sedan ännu en tur med Wilma så nu har armen fått röra lite på sig. Natten var rätt jobbig, har haft jätteont och sov dåligt, så nu känner jag mig rätt mör faktiskt.


My love kom hem med en mini-spikmatta för armen häromdagen och den sitter på flera gånger om dagen. Spikarna hjälper mot smärtan och ska få igång blodcirkulationen.


I förmiddags gick jag ned en tur på stan. Var på Åhléns och köpte ett gäng tunnare strumpbyxor i olika färger och mönster (prickigt, randigt, enfärgat) nu när våren står för dörren. Det kändes väldigt konstigt att vara på stan mitt på blanka förmiddagen men samtidigt förvånas man över hur mycket människor som är lediga, av olika anledningar, när man vanligtvis sitter på kontoret och jobbar.

Tog även en tur till torget för att pigga upp mig lite och köpte fina vårlökar som jag satte i en kruka i fönstersmygen. 


Lite forsythia-kvistar kommer snart lysa upp vardagsrummet och så blev det ett fång solgula tulpaner till soffbordet.


Nu ska jag sätta mig med en caffe latte, några knäckemackor med ost och en liten chokladpralin som jag fått av A kan jag minsann vara värd. Tyvärr smakar det mesta jag stoppar i munnen metall just nu på grund av tabletterna jag äter. Vi får se hur det går med chokladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar