onsdag 2 mars 2011

Tradig

Uj, vad jag känner mig "tradig" så här den första vårmånaden. Tittar i spegeln på morgonen och möts av en trött uppsyn. Mörka ringar under ögonen i ett väldigt blekt ansikte. Håret hänger och med en utväxt som skulle behövt fixas till för många veckor sedan och toppar som behöver klippas många centimeter...

På tok för många månader utan någon träning sätter sina spår. Är inte i storform precis och det känns som några kilon borde bort och hullet borde "shapas till" både här och där. Svårt att få till träning så länge den förbaskade armen spökar dock, och det kommer den förmodligen göra ett bra tag till, men så fort det blir lite varmare ska jag banne mig ut och power-walka som så småningom ska fortsätta i löpträning. Får börja preparera iPoden med bra musik redan nu för att sporra mig lite.

Lotta, ditt fb-inlägg fick mig att i alla fall börja TÄNKA lite på löpträning :-)

Nåväl, har nu beställt tid snart för en "hårrenovering" i varje fall. Hoppas lite ljusa slingor och klipp kan göra susen. Brukar passa på att få med mig lite bra produkter från frissan också.

Här är några av mina favoriter:
Lanza Saltvattenspray gör susen för mitt baby-hår och nästan ingen spray krävs när man spruttat i lite i halvtorrt hår

Jättebra schampo för trött hår

Lanzas Smooth Balsam gör susen för trött och slitet hår

Ha en toppenkväll denna lille-lördag! Ikväll är det mitt favvo-program Sveriges Mästerkock.

1 kommentar:

  1. Tack för bara hårtips vännen!=) O ja, man är inte på supertopp efter den här vintern...jag tror många känner så. Läste om nyduschade söta Voffsen med..så söt hon är!=) Härligt när de är nyduschade och jag brukar föna mina med;)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera