lördag 19 mars 2011

Powerwalk

Hej, hoppas ni mår bra denna härliga lördagseftermiddag! A och jag har nyss varit ute och powerwalkat och det känns jätteskönt. Vi gick ned till T-bryggan på Ribban och sen en sväng i parken och hem. Solen sken och vi njöt av vädret. Tror det är bra för min arm att få lite motion. De senaste dagarna har varit en ren plåga.

Det är hemskt att ha så ont och ha ett jobb där man måste sitta framför datorn 8-10 timmar om dagen... Vet snart inte vad jag ska ta mig till för att få slut på det här. Försöker jobba med vänster hand, ha på värme, ha på mini-spikmatta, gå upp och röra armen, men efter en stund vid datorn har jag lika ont igen. Och nätterna ska vi inte prata om.

Vill bara sända en hälsning till en underbart söt vän som ofta tittar in här! Tack för din omtanke om mig, jag är lyckligt lottad som har en sådan fin väninna som du. Det har varit så stressigt de senaste dagarna så jag har inte hunnit svara på dina gulliga mail, så detta blir en nödlösning så länge, snart hör jag av mig "på riktigt"! Massor av virtuella kramar till dig M.


Dagens är jeanskjol från Tommy Hilfiger och kofta Hunky Dory. Nu sitter jag dock lite halvsvettig i träningskläder och ska snart hoppa in i duschen innan det är dags att laga lite middag.


I torsdags kväll hade jag Helene och Monika här på besök. Längesen vi sågs alla tre så det var verkligen mysig. Fick en sådan här fin blombukett som lyser upp soffbordet. Helene vet att jag älskar vita blommor! Monkan hade med sig härlig basilikaolja och bruschetta-krydda - mums!


Jag bjöd på skaldjurspaj och till dessert After Eight kladdkaka med lättvispad grädde och färska jordgubbar.



Som sagt, vita blommor är lite av min passion, och måste visa en av orchidéerna här hemma. Det fullkomligt väller ut nya blommor på den som står i sovrumsfönstret. Ser ni förresten den fina lilla tavlan? Den har Edith målat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar