torsdag 31 mars 2011

Rose Garden och STORA muffins

Här är jag på väg till en trevlig lunch med gamla goa vänner. Ingela och Gene, på besök i stan ända från London-town, Annika, Chris, Helene och Monika. Vi lärde alla känna varandra när vi jobbade tillsammans i början av 90-talet och trots att vi nu är spridda för vinden träffas vi lite då och då, ofta när Ingela är hemma i Sverige på besök faktiskt.

Vi lunchade på Rose Garden (fd Golden Days och Dubliner) som har thai- och sushibuffé (visst är det en lustig kombination men tydligen inne för det finns lite här och var). Maten tyckte jag var "lite sådär" men huvudsaken var ju att träffas allesammans och uppdatera varandra på vad som hänt sedan sist.

Verkligen roligt och mysigt och skönt att inte behöva stressa för att hinna tillbaka till jobbet så där en lunch mitt i veckan.


Här står jag i köket innan det är dags att luncha. Svart/vit kvinna i svart/vitt kök! Dagens är leggings H&M, tunika och kofta Rosebud och stövletter Rizzo.


Har powerwalkat, gått promenixer med Wilma (hon träffade en liten hundkompis som hette Asta idag) fixat lite jobbgrejor och bakat STORA äppel- och kanelmuffins med smultäcke. De ser riktigt läckra och goda ut. Kommer snart upp på en matblogg nära dig ;-)

Jag har lite myror i brallan och pirr i magen idag för imorgon händer något mycket spännande! Nästan så att jag glömmer bort min värkande arm och axel.

CU!

2 kommentarer:

  1. Helt underbart goda muffins mamma! Jag har ätit fyra på raken nu under kvällen, helt fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, det var ju bra hjärtat! Hoppas Elle också fick smaka?! <3

    SvaraRadera