onsdag 30 mars 2011

Hos ergonomen och en ny Molly

Dagens bloggerska på väg in till kontoret för att träffa en ergonom som skulle se över min arbetsplats. Hon var benhård mot mig. Inget musande med höger arm framöver. Mus över till vänster sida - BASTA! Jag har gjort några tappra försök tidigare men blivit oerhört frustrerad, jag är högerhänt så det ryker om det. Men ok jag ska försöka igen. 14 dagar skulle det ta sen skulle man ha vant sig. Ungefär som att det ska ta 22 dagar att vänja sig att sova på rygg. Jag ger alltid upp innan halvtid...

En stor bildskärm rekommenderade hon också, ett separat tangentbord, armstöd och en ny stol. Och ett besök hos optikern var att rekommendera snarast. Samt upp och stå och jobba med jämna mellanrum och inga höga klackar! Mina axlar var som spända fiolsträngar och mina handleder likaså. Jag "vilade" händerna i fel läge så egentligen var de aldrig i vila. Och sms:ande bör ske med vänster hand eller pekfingervarianten, jisses. Upp och rör på påkarna minst en gång i timmen. Rulla axlar och pendla med armarna. Annars blir jag typ sjukpensionär om 5 år... Hårda bud från den bestämda damen.

Hon gladde mig dock med att se helt oförstående ut när jag berättade hur gammal jag var och påstod att jag såg minst 10 år yngre ut. Tack - You made my day :-)


Dagens är jeans från Gant, kofta Hunky Dory, skärp Gucci och stövlar Timberland.


På gott humör över att åter vara 38, en svag vårvind i luften i kombination med lite "tyck-synd-om-mig som-är-sjuk-och-har-jätteont-i-armen" fick mig på shoppinghumör. Kikade in i några butiker på vägen hem och kom hem med denna ljuvliga lilla Odd Molly-kofta i färgen Vintage Chalk. Så fin, kunde inte låta bli. Ni får se den IRL senare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar