lördag 12 mars 2011

Höstresa och födelsekalas

Tjingeling och hejsan! Här är jag på väg ut på stan för att träffa Ullis och Edith.



Dagens är leggings från H&M, stövlar Timberland, tunika Rosemunde och kofta Hunkydory.


Och nu kan jag avslöja att rundan resulterade i en kommande resa till hösten. I oktober åker hela gänget till Gran Canaria för att fira pappas 70-årsdag. Vi firade ju mammas 70-årsdag förr-förra hösten med en överraskningsresa till Kreta och det blev ju så himla mysigt och roligt så vi kör en favorit i repris. Denna gång vet dock grisen i förväg vad som komma skall. Jag återkommer snart med lite mer om resan och lite pics från resmålet.

Tjejerna hamnade sen på en mysig fika på Wayne's Coffee house där vi satt länge och bubblade, drack latte och åk bagels. Edith roade sig med att plocka i och ur saker från min väska och hon tyckte moster hade många fina saker. Tur man har stor väska!

Rätt som det var kom det fram en tjej och frågade om hon fick ta ett foto på Ullis. Hon tyckte att hon hade världens coolaste frisyr och ville klippa sig likadant. Häftigt! Edith och jag fick prova min mössa under tiden istället... ingen som ville fota våra frisyrer...

Igår var det födelsedagskalas för mitt lilla hjärta. Vi samlades för ett glas vin hemma hos Foffe och Elle så att alla skulle få titta på deras fina nya lägenhet.


Födelsegrisen skålar med sin gudmor. Glasen var en del av många presenter från mormor/morfar som inhandlats på IKEA. Av Ullis, Johan och Edith fick han en micro och en miljon micro-popcorn.


Nya loungen. Anders provsitter en av fåtöljerna Foffe fick av oss. Den andra väntas komma någon gång i april så tills dess tjänar arbetsstolen som lounge-fåtölj. Det blev jättefint i loungen och jag tror Elle är nöjd!


Mormor, Edith och Johan i soffan som tidigare stod hemma hos oss. Den är nog den skönaste soffa som finns att hänga i faktiskt!


De har verkligen fått det jättemysigt i den nya lägenheten och jag förstår att de stormtrivs. Morfar ser ganska nöjd ut han också.

Efter drinken traskade vi de 200 metrarna hem till oss där middagen intogs. Menyn denna kväll bestod av:

Chevre Chaud med honung och valnötter och liten sallad
Kalkonschnitzel, tzatziki och stor sallad med fetaost, oliver och massa gottigott
Creme Brulée.



Idag känner jag mig rätt mör faktiskt. Det får bli en lugn soffkväll med Melodifestival på TV tror jag. Planen är att laga wienerscnitzel och så blev det lite Creme Brulée över sedan gårdagen.

Vem tror ni tar hem finalplatsen? Tippar att någon av de söta små pojkarna åker till Tyskland; Erik eller Danny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar