tisdag 8 mars 2011

Solpuder gör underverk för vintertrötta kinder

Ja, våren ÄR på väg!! Idag när jag kom hem möttes jag av en solig ljus lägenhet, vilken härlig känsla. Jag blir glad och får lite extra energi även om jag egentligen är trött som en 102-åring av störd sömn.

Den enda lilla negativa med solljus som möter en när man glad i hågen stegar in i vardagsrummet är fönstren... uj, uj, så smutsiga... Det får nog bli en fönsterputs snart, tror jag minsann.

Och så är det ju det blekfisiga ansiktet och den vintertrötta vita kroppen som inte känns alltför kul just nu. Tur det finns makeup! När jag känner mig vinterglåmig är det solpuder som gäller. Några svep med borsten så ser man genast solkysst och lite piggare ut.

Min klara favorit är Make Up Stores bronzing-puder, det är superbra och inte glittrigt som de flesta andra märken, vilka känns alldeles för party, party för att kunna användas till vardags. Ett lite billigare, och nästan lika bra alternativ, är Lumene.

Bronzing-puder från Make Up Store
Lumene har prisvärt icke-glittrande solpuder

Den här fantastiska borsten från Make Up Store är en fröjd att arbeta med
Alla Make Up Stores verktyg är superproffsiga

Det var allt från Sminkakuten idag. Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar