måndag 28 mars 2011

Sommartid...

... visst är det ett vackert ord? Har ni kommit in i den nya sommartiden än? Blev det en kort dag igår? Alla klockor omställda?

Även om iskylan fortfarande behåller sitt grepp om oss så är vi ju faktiskt en bra bit på vägen mot just sommartider nu och det känns gott att veta! Gårdagen kändes kort och jag hade så himla ont i armen hela dagen men det var något med ljuset som ändå gjorde att man blev lite gladare.

Idag har jag bakat frukostbullar med solros- och vallmofrön. Gott att kunna ta fram nu när man går hemma om dagarna. Har ni inte testat så gör gärna det - de är verkligen supergoda! Med en klick gott smör och ost är dagen räddad. Finns såklart på Tildas Kök & Vin!



Min fina gulliga A gav mig ett par nya stövletter i present för att pigga upp mig. Fastnade för dessa från Rizzo i ett superfint skinn i härlig brun färg. Jag är ju en riktig stövel/stövlett-tjej och har detta nästan året runt, om det nu inte är 35 grader varmt, för då får det kanske bli ett par sandaletter eller flip-flops.



Snyggt till jeans, dessa är inköpta i fjol och kommer från Gant. 

Nu är det dags att hoppa i träningskläder och ge sig ut på den dagliga power-walken. Solen skiner in genom alla fönster här hemma i lägenheten och det ser riktigt skönt ut.

Det är en konstig känsla att inte jobba och tankarna går till jobbet stup i kvarten men intalar mig att nu måste jag bli frisk och läka ihop. Jag hoppas att den kommande cortisonsprutan också ska göra att det värker mindre. Skönt är det i alla fall att inte stressa, har jag sovit dåligt behöver jag inte upp och prestera en massa utan kan ta det lugnt även om jag är trött, det hjälper lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar