torsdag 27 januari 2011

Frozen shoulder - aj, aj, aj....

Dagarna rusar förbi och det är redan torsdagkväll. Idag sken solen när jag tog eftermiddagsturen med Wilma. Jag var sent på det och kom inte iväg förrän efter halvfyra och då var det fortfarande ljust och soligt. En liten föraning om att våren faktiskt finns där runt knuten.

Även om det är stressigt så är det nyttigt och bra för mig med de där eftermiddagsturerna. Dels får man ny energi till att fortsätta jobba ett tag till och ofta kommer jag på bra lösningar på saker när jag är ute och går. Sen måste jag försöka upp och röra på mig och få igång blodcirkulationen i armen. Min frozen shoulder plågar mig dag och natt och det blir ju inte direkt bättre av att sitta framför en dator 9-10 timmar om dagen...

Nu har jag i alla fall fått remiss till en sjukgymnast så på måndag ska jag göra första besöket så får vi höra vad de säger. Jag är så trött på att ha ont hela tiden och käka en massa värktabletter för att kunna fungera någorlunda normalt. Det värsta är att det i genomsnitt tar 2-3 år för att läka. Men jag har blivit riktigt bra på att göra saker med vänster hand om man ska hitta något positivt i eländet!


Min dagens är benvit tunika från Rosebud, spetsjal från Joy och leggings från H&M. Till det körde jag mina nya svarta stövlar. Och Wilma vill gärna vara med på en dagens bild :-)


Experimenterade lite med färgerna i fotot - sepia är rätt fräckt ibland. Ser lite gammeldags ut.


Förra helgen hängde vi upp tavlorna vi vann i konstlotteriet och det blev hur bra som helst. De är lagom små och diskreta för att inte ta över den stora tavlan som egentligen bör hänga för sig själv. Det kanske inte syns men tavlan till vänster som är någon slags glasmosaik har EXAKT samma färger som i den stora tavlan i mitten. Ibland har man tur.


Här en bild utan ljuskronan mitt i smeten... En ny lite gammeldags romantisk kruka med en murgröna har  hittat till chiffonjén där även en ärvd gammal godis/kakskål står just nu. Gillar att blanda gammalt och nytt och just kontrasten mellan dessa gammeldags prylar och den supermoderna lampan från Flos tycker jag blir rätt coolt.

A är ute med jobbet igen och har aviserat sen hemkomst även denna kväll. Och imorgon ska jag på tjejmiddag till Marie i Vellinge - vi hinner inte tröttna på varandra i varje fall ;-)

Ska bli hemskt mysigt med tjejträff. Jag var insnöad sist så det är längesen vi sågs. Och att få sätta sig till dukat bord en fredagskväll efter en slitig arbetsvecka är aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar