onsdag 5 januari 2011

Lite nya inredningsdetaljer hos oss

Hoppas ni har en mysig Trettonafton! Jag skrotar omkring medan mannen min jobbar. Njuter verkligen av att gå omkring här hemma och fixa och dona och Wilma verkar också njuta av att ha matte hemma. Stup i kvarten kommer hon sättandes med sin leksak och lägger på mina fötter och så ska jag jaga runt henne i lägenheten.

När jag stoppade in lite ren tvätt i lådorna kom jag på att jag inte visat upp byråerna vi fick innan jul. Dessa kommer från Asplunds och heter SNÖ och är i samma serie som sängborden. Vi är verkligen nöjda med resultatet, det blev så ljust och fint med det vita istället för eken och visst blir man glad av de roliga handtagen! Vi beställde våra från Rum 21 men de finns även på exempelvis Olsson & Gerthel, Svenssons i Lammhult mfl.

SNÖ, förvaringsserie från Asplund

När jag ändå är i farten kommer en bild på våra fina förvaringsburkar från Iittala (serien heter Jars) som vi fick i julklapp. Det blev så himla fint med dessa fyllda med te och olika sorters müsli på vår hylla i köket.

Superfina förvaringsburkar JARS från Iittala

Som ett sista litet tips på fina inredningsdetaljer vill jag visa de söta små servettringarna från Himla. Små pärlor som finns i olika färgställningar. Jag valde svart, tyckte det blev fint på de nya stora vita tallrikarna. Visst är det fint med servettringar, jag har inte använt det på massor av år men föll direkt för dessa små sötingar. Finns bland annat på Åhléns och Trend och på nätet såklart.

Söta servettringar från Himla

Dukat och klart med servettring och festlig servett i silver


Nu ska jag ta mig en runda ner på stan och kolla in om jag ska köpa något av REA-grejorna jag kollade på igår. Ikväll är vi bjudna på 3-årskalas till min yngsta syster Annicas lille Wilmer.

So long - fortsatt trevlig trettonhelg! Snart är det dags att slänga ut julen men vi njuter väl i några dagar till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar