lördag 15 januari 2011

Vår nya soffgrupp

Hej sköna lediga lördag, vad jag längtat efter dig! Myser runt i min gosiga Odd Molly-klänning som är så mjuk och go. Och går omkring med ett småleende på läpparna, så nöjd med den nya soffgruppen som anlände igår.


Ja, så här blev det alltså. Benvit soffa Lolland från Möbelshop, fåtöljer Happy Swing från Swedese i svart lite präglat skinn med snurr. Två låga och en högre med både snurr OCH gung. Tror A siktat in sig på den :-)


Vi valde de äppelgröna kuddarna från Norrgavel till soffan. Vi hade dessa samt lite guldgula i den grå soffan men efter att ha provat olika kombinationer valde vi denna och placerade sedan den lilla kudden från Designhouse Stockholm (tyg Stig Lindberg) i mitten och en i fåtöljen (den lilla har jag själv sytt av överblivet tyg från tavlan i köket samt klädsel av pianopallen).



Det känns som vi fått ett helt nytt vardagsrum. Det blev så ljust och luftigt med denna grupp. Riktigt nöjda är vi. Nu känns det som om vi verkligen byggt vårt lilla bo och fått det precis som vi vill ha det. Med saker vi verkligen båda tycker mycket om och som vi valt med omsorg TILLSAMMANS. Jag är kanske lite fjantig men jag ÄLSKAR verkligen vår lägenhet, jag skulle kunna gå omkring och skrota runt i den för evigt och nästan aldrig behöva gå ut! Den har en själ som gör mig varm i hjärtat och får mig att bli lugn och glad.

1 kommentar:

  1. Jo, nu blir jag helt förtjust i Odd Molly! (Kollade websidan ocksa.) Lucky you! ;o)

    SvaraRadera