söndag 23 januari 2011

Millis kalas 2011

Hej på er denna söndagseftermiddag! Vi är lite småsega efter kalaset igår, börjar man bli gammal??? Kan också bero på all mat och vin som inmundigades under gårdagskvällen förstås... Ja, det säger vi!

Vi startade med sydafrikanskt bubbel (det blev sydafrikanskt vin rakt igenom denna kväll faktiskt) och krustader med löjrom, gräddfil, rödlök, dill och citron och en variant med gåslever och Sauterne-gelé.

Till förrätt favorit i repris, nämligen melon- och fetaostsallad från Tokara. Vin Ataraxia Sauvignon Blanc.

Huvudrätten bestod av pasta med vin- och citronsås och chili/vitlöksscampi och ett Chenin Blanc vin från Tokara.

Ullis stod för desserten som bestod av massor av små efterrättsshots som gjorde stor succé - wow! Och till det ett sydafrikansk dessertvin, mumma.









Nu har jag plockat upp och fixat med mina födelsedagspresenter. En vacker vårlik tulpanbukett gör mig glad varje gång jag går in i köket denna dag!


Ett litet smakprov på presenterna; Kokbok "Halv åtta hos mig", Matspelet, superfina torgvantar som jag knappt kan bärga mig till att använda, ett kit med mascara (leopardmönster), eye-make-up remover och ögoncreme, ytterligare en ögoncreme (inga rynkor här inte....) och så en massa fantastiska penslar från Makeup Store. Mat, mode och smink - är det Tilda i ett nötskal, ha ha....???


Ullis fick av oss en godisskål i form av en katt från Sagaform. Edith blev dock så förtjust i denna så den har tydligen flyttat in på hennes rum... :-) 

Ett litet spel som godingarna kan ägna sig för att kolla om de verkligen vet allt om varandra... eller på väg till Dubai kanske...


Och så lite Frank Dandy-trosor som mamma enligt Edith ska ha på sig "när snön smält".... Hon är bara för go!



Vi avslutar i denna gourmethelg i samma tecken som vi började med att laga oxfilé med rotfruktsgratäng och till det ett gott glas rött. Anders har rotat i vinskatten (fast lilla E tycker inte vi har så värst mycket vin sa hon igår....) och hittat en fransos från 2002 som ska intagas till maten. 

Solsidan på det och sen är man väl redo för en ny arbetsvecka!

Hoppas ni får en skön söndagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar