onsdag 12 januari 2011

Skratt-fnatt

Alltså, gud vilket gott skratt jag fick mig när jag kom hem från jobbet idag! Våra ungdomar har verkligen HUMOR på hög nivå!!

Kan avslöja att leveransen som kommer på fredag är en ny soffa och nya fåtöljer. De gamla sofforna ska Foffe och Elle få och vi har haft lite våndor hur vi ska kunna förvara dem och flytta över dem eftersom de hyr lägenhet möblerat (men det ser ut att snart bli ändring på detta). Vi behövde ju kunna flytta ut sofforna ur vardagsrummet innan fredag och igår kom vi på att vi kunde montera ner dubbelsängen i gästrummet och sen försöka fösa in sofforna med Foffes hjälp någon kväll. Kan berätta att de är ASTUNGA, fattar inte vad de är tillverkade av...

Foffe erbjöd sig att montera ner sängen idag men det är ju supertunga sängbottnar så jag sa att vi fick vänta tills ikväll. Starke Adolf har dock själv baxat upp dessa och lyckats montera ner sängen på egen hand. Och få in sofforna i gästrummet, något vi trodde var lite omöjligt utan att behöva montera ner hatthylla mm i hallen... När jag kom hem ikväll möttes jag av denna syn i vardagsrummet.

Jag dog nästan av skratt. Nu hade sötnosarna inte bara lyckats få in sofforna i gästrummet utan även byggt en tillfällig soffa och fåtölj av matrumsstolarna! Vad gillar ni vår nya soffhörna - i sann HÄSTEN-stil???? Jag tror nog att detta kan bli högsta mode nu i vår eller vad säger ni...

Ser ni skyltarna - "Soffa" / "Fåtölj" - heeeelt underbart

... och detta lilla brev låg på soffbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar