onsdag 26 januari 2011

Superkyla på väg - varm kofta på!

Hej hopp i kylan! Läste på löpsedlarna på vägen hem att SUPERKYLAN är på väg! Huuu, jag tror den börjat redan, frös om lilla nästippen när jag skyndade hemåt. Jag börjar ångra det jag skrev om att jag ville ha snön tillbaka... det var faktiskt inte alls mysigt att mötas av snö och halka imorse igen. Tar härmed tillbaka allt jag sagt om snö och vinter.

A han jobbar och jobbar... ser knappt röken av honom nuförtiden. Igår kom han hem först vid halvtio-tiden men med sig hem hade han sushi från Koi - pluspoäng, hi hi. Nej allvarligt, jag tycker synd om honom, nu är det lite väl mycket måste jag säga.

Tänkte själv lägga mig på plus-kontot och göra mannens favoritpaj - den med skaldjur - till ikväll. Sen får vi se hur dags den intas. Kanske ett litet glas vitt därtill, det är ju trots allt "lille-lördag".

Pajdeg har blivit en fröjd att göra med Kitchen-Aid, så himla smidigt och inget kladd.


Dagens är klänning från Ester Eleonora och kofta från Hunky Dory som man kan knäppa lite som man känner för. Det kan bli nästan en ny variant varje gång man använder den. Idag matchade jag strumpor och stövlar med ett svart band i midjan. Den varianten hade jag inte provat innan men gillade den skarpt när man fick lite mer midja än vanligt.

Ha en bra kväll - och glöm inte mössan!

2 kommentarer:

  1. Hej fin blogg!
    Skaldurspaj låter gott finn den på din matblogg?
    Ha det så bra!
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att höra!
    Självklart finns pajen på Tildas Kök & Vin! http://tildaskokovin.blogspot.com/2010/12/kramig-och-lattlagad-skaldjurspaj.html

    Den är verkligen god! Lycka till.
    Kram Tilda

    SvaraRadera