lördag 29 januari 2011

Tjejmiddag hos Marie Sch

Godkväll, hoppas ni haft en skön lördag! Igår kväll var det alltså tjejmiddag hos Marie i Vellinge. Anders körde mig dit så att jag skulle kunna njuta av gott vin! Så härligt att bara sätta sig ned till dukat bord en fredagskväll när man är trött efter arbetsveckan.

Först fick vi bubbel och krustader med skagenröra och löjrom, laxtartar på små skedar som man kunde sätta fast på glaset (som små munsbitar, så himla fina, måste försöka hitta något liknande...) och smördegssnurror med ost och chili (tror jag iaf, hur som helst var allt fantastiskt gott).

Jättegod kycklingrätt, gott vin och sen chokladfondant med glass och hallon. Det var så gott så jag var i sjunde himlen. Undrar vem det är som ska vara med i Halv åtta hos mig egentligen....???? ;-)

Mycket diskussioner och glada skratt - precis som en tjejmiddag ska vara. Mätt och glad tog jag en taxi hem och kröp ned till my love. Tack Marie för en superkväll!!!!


Så härligt att sätta sig till ett sådant här vackert dukat bord. Superellips och Myran-stolar, känner mig som hemma...




Idag tog vi rejäl sovmorgon, så skönt! Har varit en runda på stan och hämtat några fler tallrikar vi beställt, handlat lite inför kvällen på Malmborgs och A köpte 2 skjortor på rea på Lacoste.

Och så har jag postat 3 paket... Ja, mitt senaste lilla hobby-projekt är att sälja på Tradera. Hur spännande och kul som helst. Har sålt en kofta, en tunika, en blus och en klänning och fått bättre betalt än jag någonsin vågat hoppas på. A är lite orolig att jag ska börja sälja av hemmet... och låser snart in golfklubborna, hi hi.


Vi har kokat havskräftor till ikväll som ska avsnjutas med lite bubbel och sen blir det ostbricka efter det.

Nu är det lördagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar